Ve škole védánta je pojem „čit“ (absolutní vědomí) chápán docela jinak než na Západě. Zatímco Západ se pohybuje pouze v konceptuálním světě, založeném na ideji „myslím, tedy jsem“, védánta moudře konstatuje, že „jsme, i když nemyslíme“, a to ať jsme bdělí, nebo spíme, anebo se nacházíme v extatickém stavu samádhi.
Čit zahrnuje 4 hlavní stavy vědomí: stav bdění, snění, hluboký spánek beze snů a extatický stav samádhi, který se někdy také nazývá turíja neboli „čtvrtý“ stav. Naopak běžné spekulativní vědomí se nachází pouze ve stavu bdění nebo snění.
Podle advaita védánty neexistují skuteční ateisté, ani lidé popírající Boha, protože i v případě, kdy někdo pochybuje o realitě Boha, nemůže pochybovat o tom, že pochybuje, neboť aby bylo možné pochybovat, musí být přítomný čit, vědomí. Právě vědomí je ona s Bohem neboli Brahmanem totožná skutečnost, o níž (paradoxně) pochybují. Hra myšlenek vnitřního ústrojí (antahkarany), tvůrce světa zdání, je jen slabý odlesk čitu (nejvyššího božského vědomí), který je „intenzivní bílé světlo, zářivější než tisíc sluncí“.